رنگ حیات

" تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم "

رنگ حیات

" تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم "

رنگ حیات

نقطه (نمیتونم دخترم رو حذف کنم اما دیگه اینجا فعالیتی نخواهم داشت) هر کجا هستید، شاد باشید♡

مطالب پربحث‌تر

طاووس و طوطی

دوشنبه, ۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۹ ب.ظ

فردا اولین جلسه من با اولیاست، قبلاً مطالب را آماده کرده‌ام اما امیدوارم بدون سوتی دادن از جلسه خارج شوم، در مورد فاطمه عمل به این مورد سخت است.
اطلاعیه‌ها را باید اجازه بدهند خود معلم بنویسد و پیشنهاد بدهند برای تغییر و بهتر شدنش، من نمی‌پسندم اثر دیگری را تغییر دهم، اگر قرار باشد از خودمان اثری نسازیم که نمیشود.
حتی برای مرور پایه‌ی قبل، اگر از کلیپ‌های معلمان عزیز دیگر که اجازه انتشار در کلاس را داده‌اند، استفاده میکنم حتماً حداقل یک کلیپ، تصویر و اثر از خودم هم هست.
صدایشان را که می‌شنوم و فیلم‌هایی که درست کرده‌اند را که می‌بینم میخواهم از زمین کنده شوم انقدر که خوشحال و خوشدل میشم.
نگاه کردن به تکالیف خیلی وقتم را می‌گیرد و جزئیات را هم بررسی میکنم و گاهاً سرکلاس سوتی میدهم و هر سه بار هم یکی از دانش‌آموزان عزیزم متوجه شده و گوشزد کرده، سوتی منظور در نوشتن است یا در اشکالات جزئی تایپ در کلیپ‌ها و صداها، حتی اینکه علیرضا دو دوست به نام‌ رادین دارد در داستان صوتی راه علیرضا که بداهه گفتم و ضبط کردم، هم یک سوتی محسوب می‌شود.
جمله‌سازی؛ از آنجایی که من خودم از آن زمان که نوشتن آموختم (مهدقرآن، مهدکودک و حتی قبل از آنها توسط خانواده) داستان می‌نوشتم، هیچ مشکلی با جمله‌سازی نداشتم و بسیار برایم راحت می‌نمود، حتی در مطالب گذشته به داستان یخچال و چوب‌کبریت که عاشق هم می‌شوند اشاره کرده‌بودم و امروز هم به شعر یخچال ما چی داره؟ اشاره میکنم که شامل محتویات یخچال و نقاشی یخچال پایین آن است که برمی‌گردد به هفت، هشت سالگی.
اما حالا میفهمم که جمله‌سازی واقعاً راحت نیست، روحم خندان شد وقتی اینها را در تکالیف پسرانم خواندم:
پرنده و طوطی هر دو طاووس هستند.
و دیگری:
پرنده و طاووس هر دو طوطی هستند.

 

پی‌نوشت: دوست دارم فرضیه‌ی، ما خواب‌هایمان را خودمان خلق می‌کنیم مطرح کنم، نظر شما چیست؟ و یا در مورد این یکی چطور؟ خواب‌های ما واقعیت‌هایی هستند که برای آدمهای دیگر در حال رخدادنند یا رخ می‌دهند یا رخ داده‌اند.
پی پی‌نوشت: خواستم به پسر متین خوابم بگویم که آن دختری که فکر کردی تغییر کرده و میخواهی به او بگویی که دوستش داری آنی نیست که فکرش را میکنی، او خواهرت را تهدید کرده با یک چیز شرم‌آور که برای خواهرت در گذشته‌ای نزدیک اتفاق افتاده و شاید اوست که پشت جریان قتل دوستت است، حتماً باید تحقیق شود. و مردی که بی‌ادبی را تاب نمی‌آوری و در مهمانی مجبور شدی ۱۴۹ میلیون بدهی برای اینکه پسر بچه‌ای که به او گفته بودی: خفه شو انقدر بی‌ادبی نکن را بنشینی سرجایش، من با تو حرفی ندارم!

  • Fatemeh Karimi

خاطره

نظرات (۱۱)

پی پی نوشت چرا انقدر جنایی طور شد 0___0

 

در اصل باید این طور باشه که خواب های ما دودسته اند

یه سریاشون ساخته ذهن مونن ، یه سری هاشونم ممکنه اتفاقات اینده باشن یا نمد همچین چیزی...

پاسخ:
خواب‌های من است دیگر :"

شاید این هم هست که خودمون میخوایم اینطوری طراحی کنیم. اتفاقات آینده هم توی رویای صادقه هست درسته ولی رویای صادقه برای خود شخصه ولی اینکه رخدادهای زندگی یکنفر دیگه رو داری می‌بینی... اگه باشه که خیلی جالبه :)

من یه دفترچه باید بردارم وبلاگ معلم‌ها رو که میخونم نت برداری کنم از این به بعد :`)

 

خوابتون چقدر خفن بوده 😁😁😁

پاسخ:
بقیه‌ی معلم‌ها خیلی کار خوبیِ ولی برای فاطمه همین که من رو میخونید لطف می‌کنید :)

خفن خوندی! :")

روا نیست اگر از پی‌نوشت یک چیزی نگی.

پاسخ:
💙 من رو دلتنگ پیامهات نکن که :*)

معلم کوچولوی مهربون من *_*

اگه ریا نباشه ما هم از بچگی معلم بازی می کردیم و بسی دوست می داشتیم معلمی رو =)

پاسخ:
قربونت ریحانه‌ی قشنگ من ^^
💜🫂
  • یاس ارغوانی🌱
  • میخواستم بدو بدو بیام بنویسم فاطمه توهم معلم شدی؟ یادم اومد که ادبیات میخونی ولی دبیری نبود به گمونم! بعد گیج و ویج رسیدم ته پست دیدم خواب بوده😅

    پاسخ:
    نه، خواب نبوده😅
    بله زبان و ادبیات فارسی میخونم، در کنارش معلم شدم :)
    پست قبلیم رو نخوندی؟😅
  • ** گُلشید **
  • ای جان جمله بندیاشونو:)

     

    نمیدونم راستش!به نظر منم اینکه خواب های اشخاص ناشناسی که میبینیم اتفاق واقعی باشه خیلی هیجان انگیزه:)

    من تو خواب هام بیشتر از اینکه اشخاص اشنا ببینم اشخاص نااشنا میبینم:))

    پاسخ:
    عزیزان قشنگ من شدند🥰
    آره جالبه :)
    پس اگه این وجود داشته باشه تو واقعیت‌های زیادی از آدم‌های مختلف دیدی **
  • یاس ارغوانی🌱
  • اها حالا فهمیدم😅

    شرمنده نه پست قبلی رو نخوندم. از دست کنکور این هفته اصلا هوش و حواس درستی نداشتم برای همین اشتباه متوجه شدم😅

    پاسخ:
    عزیز دلم😅💛
  • یاس ارغوانی🌱
  • 😁💜

    پاسخ:
    😘🤗

    چه تجربیات بامزه ای 

    فک می کنم خواب ها واقعیتیه که ما خلق می کنیم ولی گاهی وقتا تو خوابم اتفاقات آینده رو میبینم یا بهم‌یه چیزی گوشزد میشه واسه همین مشکوکم

    پاسخ:
    ^^ 🌸🦋
    چه خوب ** یکبار یک تصادف رو از قبل توی خواب دیدم، میخواستم بگم یادم رفت، موقع تصادف قشنگ صحنه‌ی خواب و حتی جزئیاتش توی ذهنم بود و بعدش هم مدام حسرت می‌خوردم که چرا خوابم رو تعریف نکردم :"

     دل شوریده را گفتم خرد از عشق باز آرد

    ندانستم که پروای معلم نیست طوفان را

     

    ان شاءالله موفق و معزز باشید

    پاسخ:
    :)

    پاینده باشید🍃
  • ... مـــیــم ...
  • جمله بندیاشون خیلی برای شروع خوبه😅 اوج خلاقیت من توی اون سن این بود:

    من پرنده و طوطی و طاووس را دوست دارم

    پاسخ:
    عزیز دلم =)
    از این جملات هم زیاد گفتن توی کلاس حضوری، یکبار گفتم پسرا برای اگر چند ستاره داشتم... جمله بنویسید یکی بلند گفت با آنها بازی می‌کردم و به جز دو نفر همه همین رو نوشته بودن توی دفترهاشون :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی