رنگ حیات

" تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم "

رنگ حیات

" تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم "

رنگ حیات

نقطه (نمیتونم دخترم رو حذف کنم اما دیگه اینجا فعالیتی نخواهم داشت) هر کجا هستید، شاد باشید♡

مطالب پربحث‌تر

آغاز راه جدید

جمعه, ۲ مهر ۱۴۰۰، ۰۸:۴۴ ق.ظ

مطالبی هست که در آن اشاره کردم به یک شغل جدید و از آن طرف هم مطالب زیادی هست نشان بر اینکه چقدر و چقدر عاشق معلمی هستم...

بالاخره بعد از چندین سال آرزوی معلمی و چندین ماه شرکت در کلاسهای مختلف و تلاش برای معلم شدن دیروز مورخ پنجشنبه اول مهر 1400 اولین کلاسم برگزار شد و من چقدر احساس غیرقابل توصیفی داشتم، چقدر احساس کمبود کردم در مقابل روح زیبای دانش‌آموزانم، چقدر از عمق جانم دوست دارم که همگی بهترین خودشان باشند و چقدر چقدرهای دیگر.

نمیدانم اینکه ترسیدم و احساس توخالی بودنم را ربط دادم به تجربه نداشتنم چقدر درست است اما میدانم بار سنگینی را با عشق و اشتیاق بر دوش خودم انداختم و امیدوارم پسران خوبم در پایه دوم همیشه رستگار باشد چرا که اگر خدایی نکرده جز این باشد تقصیر من بوده...

از جملۀ عاشق یک چیزی هستم، استفاده نمیکنم بلکه دوست داشتن یا شیفته بودن یا حتی دیوانه بودن را ترجیح میدهم اما عشق برای من مترادف همۀ چیزهای خوب است و اندکی چیزهای سخت که در مقابل آنهمه حس خوب که در ما ایجاد میکند هیچ است. عشق ما را مجبور میکند بهترین خودمان باشیم. عشق تا ما را تا اوج نبرد آسوده نمیشود :)

وقتی کاردستی درست میکردم برای تزئین کلاسم و وقتی تمام آنها را می‌چسباندم یک شعر در ذهنم مدام تکرار میشد:

آشفشانی تازه در راه است؛ آیا کوه

آماده عاشق شدن شد؟ شد! مبارک باد

و قبل از کلاسم در هنگامۀ استرس هم این آیه را دیدم:

فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ ۖ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ

پس (ای رسول) هرگاه مردم روگردانیدند بگو: خدا مرا کفایت است که جز او خدایی نیست، من بر او توکل کرده‌ام و او رب عرش بزرگ است.

 

پی‌نوشت: ارزشمندترین پیام از برتراند راسل، حتماً ببینید. زیباترین جمله‌اش از نگاه من: "عشق ورزیدن خردمندانه، و تفکر ورزیدن ابلهانه است."

  • Fatemeh Karimi

عشق

نظرات (۱۰)

  • Mohsen Farajollahi シ
  • معلمی شغل دوست داشتنی و بسیار محترمی هستش و بنظر خودم مسئولیت سنگینی داره. تعامل با بچه ها کار هر کسی نیست یادمه کلاس پنجم بودم منو برای کلاس دومی ها مبصر کردن اینقدر اذیتم کردن آخرش گریه کردم :/

    تبریک میگم بهتون :) امیدوارم تو این راه موفق باشین!

    پاسخ:
    درسته ان‌شاءالله که در توانم باشه و اگر هم نیست توانم بیشتر بشه :)
    شما رو به گریه انداختن، البته بچه بودید همه ما از این تجربه‌ها داریم =)
    سپاسگزارم🌸 سلامت باشید.
  • آبی غم‌رنگ
  • خوش به حال دانش‌آموزایی که معلم‌شون تو باشی :)))

    موفق باشی فاطمه جانم ❤️

    پاسخ:
    چی بگم بهت عزیزکم🥺
    توام موفق باشی همیشه عزیز دلم💙
  • ** گُلشید **
  • عزیزممم😍😍چه پست قشنگی بود.

    خیلی برات خوشحالم، ذوق زده شدم برات چون خودمم عاشق معلمی ام:)

    امیدوارم تو این راه موفق باشی🌹

    پاسخ:
    قشنگ خوندی گلشید جانم😍
    امیدوارم توام همیشه موفق باشی و به تمام آرزوهات برسی💛
  • ᴺᵃᶳᵗᵃʳᵃᶰ ‌
  • واااایییی😍😍😍😍

    کلاس دومممم؟

    پسرونه؟

    شر و شیطونن هااا

    حسابی حالت جا میاد :دی

    پاسخ:
    😍💛
    دقیقاً همینایی که گفتی :")
    فعلاً که یخشون باز نشده ولی خودم رو به خدا سپردم پیشاپیش😅
  • سارا سماواتی منفرد
  • سلام

    از صمیم قلب براتون آرزوی موفقیت در این راه را دارم و اینکه خدای مهربون همیشه یار و همراهتون باشه.

     

    موفق باشی ((-:

    پاسخ:
    سلام بانو جان
    خیلی ممنونم از لطفت🌹
    امیدوارم در تمام زندگی خوشدل باشی💛
    همچنین :)

    مبارک باشه 😍 

    امیدوارم واقعا از شغلتون لذت ببرید=))))) 

    پاسخ:
    مرسی مبینا جانم😍
    سر زنده باشی همیشه💛

    مبارکت باشه فاطمه جان 

    بسیار برازنده‌ت هست🍁🍁💐

    پاسخ:
    ممنونم آرامش جان💛
    نظر لطفت هست واقعاً🌸

    عههههه

    شمام معلم شدییین ؟؟؟؟

    اونم دبستان ؟؟

    اقا مبارکههه

    من چقدر معلم پیدا کردم تو بیان :))))

    خاطرات تونو بذارین دوست میدارم

    پاسخ:
    آره منم دیدم کلی معلم پیدا شد توی بیان خیلی هم خوب از تجربیاتشون استفاده میکنم🥰
    ممنونم زری جانم💛 رستگار باشی :)
    چشم، اتفاقاً به همین منظور قدم اولم حذف آدرس وبلاگ از بیوگرافی اینستاگرامم بود :")

    "عشق برای من مترادف همۀ چیزهای خوب است و اندکی چیزهای سخت که در مقابل آنهمه حس خوب که در ما ایجاد میکند هیچ است. عشق ما را مجبور میکند بهترین خودمان باشیم. عشق تا ما را تا اوج نبرد آسوده نمیشود :)"

    به به خب :))))

    پاسخ:
    اندکی سختی اولهاش خیلی سختیه البته، بعداً میشه اندکی
    صرفاً یادآوری برای من که با اینکه سخت می‌کوشد از خستگی و نرسیدن به ادبیات بیزار است :"
    💛

    بله،شما که توی آپارات هم خونه دارین خانم :)

    پاسخ:
    خونه‌ای که اکثراً خالیه مثل ویلاهای شمال، شاید هم خونه‌های تهران، نمیدونم والا!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی