رنگ حیات

" تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم "

رنگ حیات

" تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم "

رنگ حیات

نقطه (نمیتونم دخترم رو حذف کنم اما دیگه اینجا فعالیتی نخواهم داشت) هر کجا هستید، شاد باشید♡

مطالب پربحث‌تر

صلح، برگ زیتون، آرمان

دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۰۰ ب.ظ

پیش‌نوشت: نه ایده برای من است نه کلیت روایت شعر، من فقط بازنویس ایده‌ی قشنگ ریحانه جان بودم که به من لطف داشت و بهم ایده‌ها رو گفت، در واقع من فقط نقش سرهم‌بندی رو برعهده داشتم و نوشتن جزئیات :')

 

دستی بنِشست روی شانه‌ام، پس گریزان شد
گیج برگشتم اما نبود آن کسیکه شتابان شد

 

روی شانه حرارت جای مانده بود و زخم تنهایی
کسی که آمد و خیلی هم زود جانان شد

 

آمد و رخنه کرد در جزء به جزء مویرگها
اما رفتش به مویی بند و آنهم ناگهان شد

 

مادرم سرزنشم میکند از برای زیاده خوابیدن‌ها
من هم تو را برای زیاد آمدن به خوابهایی که هذیان‌ شد

 

نمی‌گویم که وطنی، میهنی، جانِ در تنی، چرا که تو
همان مرزی که میان استضعاف مومن و استکبار کافر، آرمان شد

 

تو صلحی، همان حکومت داد، برگ زیتونی خوش‌پیام
اگر که بی‌مهری قلبت خواهد که روبه عدم جاودان شد

 

درست آن زمان است که صاحبان مهر بازمی‌گردند
به بیت‌الوجود آیند و خوانند که بهاران شد


گفته بودم پنهانی می‌بوسمت؟ گفته بودم یارا؟
آنگاه که به آتش کشیدن رد لبم کار زندانبان شد

 

دودش میرود به چشمهایم و رزمندگان دو جبهه
دو طرف خاموش میشوند چرا که اذان شد

 

ناامید چگونه نباشم با وجود تفرقه میان پرچم‌هامان؟
چطور آرام گیرم وقتی لباس بختم، درع سواران شد؟

 

بیا و عصای موسی باش، بیا و در خیبر شکن باش
بیا تا روزی که فرشتگان به آواز گویند که فقدان، شد

 

بیا و گام‌های مأیوسم را نجات بده از در خود مردن
ایمان کشته‌گانت به من گوید که گر بیایی، رضوان شد

 

در خون شهیدان عشق می‌تازانم عصای مقاومتم را
که تا غرق کند فرعونیانی که نصیبشان آتش‌باران شد

 

آه ای قدس اشغالی! بخوان منجی عشق را
تا روزیکه نماز وحدت بر سینه‌ات مثَل آزادگان شد

 

فاطمه کریمی (صبرا)

  • Fatemeh Karimi

شعر

عشق

نظرات (۱۱)

آخ الهی :))))) خیلی عالی بود

پاسخ:
نگاهت عالیِ قشنگ جان :))

وااااااااااااااااااااای فاطمه😍

پاسخ:
خوش برگشتی عزیز دلم😍

نخیر هم ایده برای خودته هم کلیت روایت شعر
به من هیچ ربطی نداره :|

پاسخ:
اصلاً قبول ندارم جانم، ایده‌ی قشنگت نبود من نمیتونستم یه کلمه‌ش هم بگم ضمناً که بگم که بدونن تو جمله‌های قشنگت رو برام فرستادی، من فقط سرهم‌بندی کردم و قافیه‌بندی و یه همچین چیزایی😅

اگه این سرهم بندیه،پس کار با دقت و حوصله و ظرافت چیه؟^__^

پاسخ:
قربون مهرت ریحانه‌ی عزیز دلم😘

کدام کس به تو ماند که گویمت که چنویی

ز هر که در نظر آید گذشته‌ای به نکویی

💟

پاسخ:
هم در دلِ فیروزه‌تراشی عشق است،
هم حاشیه‌ی هرچه حواشی عشق است
فی‌الجمله بدان قدرِ خودت را ای دوست!
هر نقطه‌ی گردون که تو باشی عشق است!
💖

خلاصه که به به!:))))

پاسخ:
قربون تو :)

عالییییییییییییییییی مثل همیشه 😍❤️

پاسخ:
عزیز دلم، نظر لطفته 🥰😘

احسنت فاطمه جانم.

پاسخ:
قلب بر شما جان :)

🥺🥺😮😃

لیکش کنم با اجازه:)

 

چقدر خوب بود کیف کردم مخصوصا اونجا که دستی نشیت رو شونه و...

🥺🥺

پاسخ:
مرسی، چقدر ذوق کردم جانم **

خوشحالم دوست داشتی💛
  • ... مـــیــم ...
  • عزیزممم صبرا :))))

    پاسخ:
    نوربخش دل من😍

    درود برشما و ریحانه جان با این ایده و روایت دلنشین 

    مانا باشید :)

    پاسخ:
    ممنون که خوندید :)
    سرزنده و جاوید باشید :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی