رنگ حیات

" تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم "

رنگ حیات

" تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم "

رنگ حیات

نقطه (نمیتونم دخترم رو حذف کنم اما دیگه اینجا فعالیتی نخواهم داشت) هر کجا هستید، شاد باشید♡

مطالب پربحث‌تر

روز بیست و چهارم

دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۱۲ ب.ظ

با دیکشنری آنلاین شعر موردعلاقه‌تان را به زبان‌های دیگر و دوباره به زبان‌اصلی ترجمه کنید. آن‌قدر این کار را ادامه دهید تا شعر دیگر قابل‌تشخیص نباشد. دوباره آن را به شعری جدید تبدیل کنید.

پیش نوشت: ابتدا روسی سپس ژاپنی بعد هندی و پسِ آن انگلیسی و در آخر فرانسوی و بعد دوباره فارسی. در نتیجه:

هرگز دیده نشده است
خورشید با انگشت شخصی،
آیا شما او را دوست دارید یا او ایستاده است؟

خیلی باحالِ، کلی خندیدم سرش D:

سخن اصلی و زیبا و زیبا (:
آیا ندیدی
خورشید از انگشتانِ کسی که،
دوستش میداری طلوع می‌کند؟
محمود درویش

  • Fatemeh Karimi

شعر

چالش

نظرات (۹)

قلب من بیش از حد مشغول است و شما به من می آیند؟

:)))

اصل شعر اینه:

دلم آنقدر گرفته‌ست که چشمم را تو

 

از فارسی به انگلیسی - روسی - چینی - ترکی - لاتین و بعد فارسی

پاسخ:
چقدر جالب 😊
واقعاً سرگرم کنندست باید روی شعرهای دیگه هم امتحان کنم :)

نه شما از بین می رود و نه درد
هیچکس در این شهر وجود ندارد
روی رودخانه قسم خورده
سرانجام یک لحظه خوشبختی وجود دارد
درد از بین رفته است

 

شعر اصلی:

نه تو می مانی و نه اندوه
و نه هیچ یک از مردم این آبادی
به حباب نگران لب یک رود قسم
و به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت
غصه هم خواهد رفت...

:|

 

ترتیب ترجمه:

فارسی-> اسپانیایی-> عربی-> اسلواک-> چینی ساده‌شده-> عبری-> پشتو-> روسی-> فارسی

پاسخ:
خط اول رو خوندم فهمیدم! و تعجب کردم از اینکه با وجود تغییر متوجه شدم.
خوبه که، با اینکه به شعر اصلی و انقدر زیبا نمیرسه هرگز ولی با یکم تغییر جالب تر هم میشه :)

من یه دور شعر سعدی و این کار رو کردم...

یه چیز فجیعی در اومد XDDD

پاسخ:
D:
یه شعر از سعدی هست خیلی دوستش دارم و بنظرم با اینکار جالب میشه ولی راستش اول باید شجاعتش رو پیدا کنم چون به هر حال سعدیِ 😅

بیچاره شاعرا اگه این پستو بخونن تشنج میکنن 😂

پاسخ:
شوخی شوخی با سخنان بزرگان هم شوخی😄

با مترجم گوگل درسته؟=))))

 

وای که من از این مترجم گوگل چقد خاطره دارم =))))))))))

پاسخ:
با برنامه مترجم.

منم :) ولی از وقتی برنامهه رو نصب کردم دیگه از برنامه استفاده کردم.

وای خدا😂😂😂 باید روی شعر های حافظ و مولوی امتحان کنم. نه روی شعرای شهریار 😂😂😂😂😂😂

به چه روزی میندازه شعرو

پاسخ:
میدونی نرگس، یکم میترسم از تصورش حتی... ولی این سرگرم کننده بودنش شده شیطان رجیم😂

آره 😂

ولی دمت گرم خوب بود

پاسخ:
=) نگاهت خوبه💛

🤗

پاسخ:
🤗🤗
  • نهالِ کوچک🌱
  • وااای چه بلایی سر شعر آورده😂😂😂

    خیلی جالب بود!

    پاسخ:
    آره 😂
    مرسی نهال جان😘
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی