رنگ حیات

" تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم "

رنگ حیات

" تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم "

رنگ حیات

نقطه (نمیتونم دخترم رو حذف کنم اما دیگه اینجا فعالیتی نخواهم داشت) هر کجا هستید، شاد باشید♡

مطالب پربحث‌تر

بیست و یکمی

جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۹، ۰۹:۳۹ ب.ظ

1) عشق او باز اندر آوردم به بند/کوشش بسیار، نامد سودمند
عشق، دریایی کرانه ناپدید/کی توان کردن شنا، ای هوشمند؟
عشق را خواهی که تا پایان بری/بس که بپسندید باید ناپسند
زشت باید دید و انگارید خوب/زهر باید خورد و انگارید قند
توسنی کردم ندانستم همی/کز کشیدن، تنگ تر گردد کمند
"اربعه قزداری"_"کتاب زندگی نامه و گزیده اشعار چهل شاعر"

2) کلیبیان معتقد بودند که خوشبختی حقیقی در مواهب ظاهری همچون تجملات مادی، قدرت سیاسی، یا تندرستی نیست. خوشبختی حقیقی در این است که انسان خود را از این قید و بند این چیزهای اتفاقی و گذرا رها سازد. و از آنجا که خوشبختی در گرو این چیزها نیست، پس میتواند در دسترس همه باشد. خوشبختی وقتی بدست آمد، دیگر هیچوقت از دست نمیرود. "آلبرتوی فیلسوف"_"رمان دنیای سوفی"

3) بوی شمیسا را میتوانستم از دور دست میان شامه ام احساس کنم. "اهورا"_"رمان آیات مَس"

4) _خب، پس مدالت جور شد دیگه
_منظورت چیه؟
_سرجوخه بلیک با نشان دادن شجاعتی عجیب همرزمش را از مرگ حتمی نجات داد و... و... و...
_تایید میکنی؟
_آره
_خب، خیلی خوب میشه. تو که مال خودت رو گم کردی
_گم نکردم
_پس چه بلایی سرش اومده؟
_با یه سروان فرانسوی عوض بدلش کردیم
_به ازای چی؟
_یه بطری مشروب
_چرا همچین کاری کردی؟!
_تشنم بود
_چه حیف، باید با خودت میبردیش خونه، باید به خانوادت نشون میدادیش، آدمایی بخاطرش مردن، اگه من مدال بگیرم، میارمش خونه، چرا نبردیش خونه؟
_ببین، اون فقط یه تیکه حلبیِ، باعث نمیشه خاص باشی یا با بقیه فرق داشته باشی
_چرا میشه، و فقط یه تیکه حلبی هم نیست، یه روبان هم روشه
_:)...از خونه رفتن متنفرم، خب، ازش متنفرم، وقتی میدونم قرار نیست بمونم، وقتی میدونم دوباره باید برگردم و ممکنه دیگه هیچوقت خانوادم رو نبینم..."ولییام_تام"_"فیلم 1917"

4) افسردگی عاشق، انزوای مطلق است. "لو"_"رمان پس از تو"

5) لوک، تو بالاخره یاد می گیری خیلی از واقعیتهایی که باهاشون سروکار داری، به این بستگی داره که از چه زاویه ای بهشون نگاه کنی. "بن"_"فیلم Star war"

  • ۹۹/۱۲/۱۵
  • Fatemeh Karimi

رمان

فیلم

کتاب

نظرات (۱۲)

با شماره پنج خیلی خیلی موافقم، تازگی‌ها دارم به معجزه زاویه دید به مسائل مختلف، ایمان میارم :)

پاسخ:
یه جاهایی خیلی چیزها رو آسون تر میکنه :)
  • آرتـــ ـــمیس
  • 5 :') 

    پاسخ:
    مجموعه فیلمه که اولهاش خیلی قدیمیه، با اینحال دوست داشتم ببینمش، فکر کنم خوشت بیاد اگه کیفیتش اذیتت نکنه البته :)

    ۴ دوم :)

    پاسخ:
    ای وای چقدر خنگم🤦🏻‍♀️ دوتا چهار گذاشتم😅 عیب نداره بذار باشه تا کمی از خنگ بازی های وبلاگی ام بماند به یادگار😅
    رمان قشنگیِ😊

    همشون عالیییییییییییی بودن

    (2 تا چهار داشتیم)

    پس  اولیت من یک بعد از اون با اختلاف کم دوتا4 ها و بعدش 5

    پاسخ:
    سپیده قبل از انتشار دو سه بار خوندم، واقعاً خنگیم نوبره😅
    مرسی از اولویتت، راستش اگه کسی نمیگفت بالاجبارخودم یک رو نظر میدادم :)

    من بیشتر این بیت رو دوس داشتم

    زشت باید دید و انگارید خوب/زهر باید خورد و انگارید قند(:

    یاد این شعرِ افتادم

    اگر زهرم دهی نوش است و گر تلخم دهی شیرین

    چون‌ از این بند بگریزم که از جان دوستت دارم؟ (:

     

    یا این شعر سعدی:

    بی دهان تو اگر صد قدح نوش دهند/ به دهان تو که زهر اید از آن نوش مرا(:

    پاسخ:
    :)))
    یا این مصرع از سعدیِ جان: وز دست شما زهر نه زهر است که حلواست

    اولین 4 و 5 :)))

    چقدر این پست ها خوبن 😍👌🏻

    پاسخ:
    ۱۹۱۷ واقعاً فوق العاده بود، پیشنهاد میکنم حتماً :)
    مرسی مبینا جان😘

    بله بله دیدم بانو جان 💖

    🌹🌹

    پاسخ:
    خیلی هم خوب :)))
    💛

    1 2 4 خیلی خوب بودن.

    پاسخ:
    کتاب زندگی نامه و گزیده اشعار چهل شاعر رو پیشنهاد میکنم بهت، اگر که نخوندی :))

    اخی دلم تنگ شده بود واسه این پستا

    ۴ و ۵ دوست داشتم

    پاسخ:
    اولین ۴ فکر کنم دوست داره ببینیش سپیده جان :) من خودم هنوز کتاب رو نخوندم، ولی فیلم خیلی خوب بود :)

    ممنون نه نخوندم.

    پاسخ:
    هم زبانش سادست و هم شعرهاش زیباست، دوست خواهی داشت :)

    سپاس عزیزم:)

    پاسخ:
    😘
  • فائز وصل بهش یه ح جیمی و کفشای کتونی! --
  • 4و5چه خوبن:)

    پاسخ:
    مرسی از نگاه خوبت :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی