رنگ حیات

" تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم "

رنگ حیات

" تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم "

رنگ حیات

نقطه (نمیتونم دخترم رو حذف کنم اما دیگه اینجا فعالیتی نخواهم داشت) هر کجا هستید، شاد باشید♡

مطالب پربحث‌تر

کوچک‌لاله‌ها

جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۱:۴۶ ب.ظ

 

آنرا که شنیدم پس بگیرید
گویید دروغ است، بگویید

 

آن جوانه‌ها که اول ره بودند
در پرتوی دانش هر یکی مه بودند

 

خورشید اگر خبر می‌داشت آن صبح
حتماً مثل کوچک‌لاله‌ها میشد ذوب

 

ظالم مگر چند ظلم دارد آخر؟!
دانیم که نرفتند لاله‌های دختر

 

به تعجب جوان مغمومی را گفتند:
که چرا اینهمه غم‌ها در درونت خفتند؟

 

با دست پتو پیچ را نشان داد و بگفت:
این است جنازه‌ی خواهر که بخفت

 

مادرم رفت به بیمارستانی دگر
که بیابد تن زخمی دیگر خواهر

 

پدرم نیز برفت سوی جان سپرده‌ای
که برایم خواهری بود بسان فرشته‌ای

 

امشب که جهان سیاه برفش بارید
فردا که رسد فرامُشی باز خندید

 

اما، عاقبتِ دور فلک هست عدالت‌جویی
نه... بار به منزل نرسد از ستم‌خویی

 

فاطمه کریمی (صبرا)

 

پی‌نوشت: احساس کردم شاید بهتر باشد با اسم خودم شعر بگویم و خب یک اسمی که دوست دارم همیشه لای پرانتزی کنار اسمم باشد، احساس کردم نباید از فاطمه کریمی‌ای که شعر می‌گوید، بترسم.

 

پی پی‌نوشت: این را که خواندم: بعضی از کاربران نوشته‌اند که حتی چندین قربانی به یک خانواده تعلق دارند. محمد آصف اکبری، کاربر افغان در صفحه فیسبوک خود نوشته "شفاخانه (بیمارستان) علی‌جناع رفتم، نوجوانی کنار جنازه‌ای تنها زانوی غم در بغل گرفته بود، پرسیدم فامیل و اقارب کجاست؟ گفت مادرم شفاخانه عالمی پیش خواهر زخمی‌ام رفته، پدرم شفاخانه استقلال دنبال جنازه خواهر بزرگترم رفته و این جنازه‌ هم خواهرم‌ است." و به یاد این بیت حافظ افتادم:
دور فلکی یکسره بر مَنهَج عدل است
خوش باش که ظالم نَبرد بار به منزل

  • Fatemeh Karimi

شعر

نظرات (۱۱)

نمیدونم باید لایک میکردم پستو یا نه؟! آخه درگیر پارادوکس شدم فاطمه هم شعرت قشنگه هم سوزناک و رنج آور!

چرا نمیتونیم کاری بکنیم؟

چرا اینقدر باید ظلم باشه آخه؟

 

 

پ.ن: اسم خودت خیلی زیباست به اسم خودتم بنویسی یا تخلص شعرات واقعا قشنگن :)

پاسخ:
هر طور دوست داری نرگس جانم. رنج و درد هیچوقت ناپیدا نیست در زندگی بشر و من هم هر اونچه که احساس کرده بودم رو سعی کردم با کلمات بگم و اینکه مطمئناً ظالم به اعمالش میرسه پس باید عمیقاً از این بابت خشنود باشیم همونطور که حافظِ جان ازمون خواسته :)

پ.ن: مرسی ازت نرگس جانم، خوشحالم اینجا رو میخونی💛

چقدر قشنگ گفتی  یه آرامشی داشت این چاسخ قشنگت که نگو❤️😊اره باید خشنود باشیم ❤️

 

 

خواهش میکنم من لذت میبرم از خوندن پست های قشنگ و عمیقت اینو از ته دلم میگم ❤️💞💝

پاسخ:
چقدر خوشحال شدم اینطور گفتی، مرسی ^^

عزیز دلمی😍💛
  • آرمین جی اف ایکس
  • غلبه بر ترسهامون میتونه در جدیدی به سوی موفقیت برامون باز کنه...

    پاسخ:
    بله اگه براش تلاش کنیم همین میشه که گفتین :)

    به به شعر 😍😍😍❤

    پاسخ:
    خرسندم قشنگ دیدی🥰😘

    فاطمه چقدر این پستت رو دوست داشتم......

    زاویه ی متفاوتی که ازش به این مسئله نگاه کردی زیبا و دردآوره!

    و تو هم تونستی زیبایی و دردش رو توأمان منتقل کنی عزیزم.

    امیدِ واقع گرای نشسته توی بیت آخر،شعرت رو خیلی ارزشمندتر کرده🙂🌺

    پاسخ:
    من چقدر این پیامت رو دوست دارم🥰 هر چی از مهرت به من و کلماتم بگم، کم گفتم ریحانه جانم💛🙏🏻 خیلی ممنونم :)))

    شعرت قشنگ و تلخ بود فاطمه

     

    کاش دنیا خوب شه.. 

    پاسخ:
    مرسی عزیز جانم :)) امیدوارم از اون تلخی‌های بجا بوده باشه :)

    ان‌شاءالله...

    + اون افزوده‌ها به اسمت قشنگه =)

    سلام

    به امید روزی که تموم شه این همه ظلم!

    + شعر خیلی زیبا بود :) 

    پاسخ:
    سلام مبینا جانم
    الهی آمین 🤲🏻
    +نظر لطفته💛

    شعر نو بود ؟

    پاسخ:
    دلی بود زری جان شاید خیلی ایراد و بیت سه ایراد قافیه داشته باشه ولی بقول یکی از عزیزان شبیه به مثنویِ :)

    گفتم الان میاد میگه "دلی بود" 😂😂😂

    خوبه که نکته رو گرفتی...

    تادرودی دیگر بدرود =)

    پاسخ:
    😂😁
    نکتت همین ایراد قافیه بود؟ معلومه که اینو میدونستم :)
    قبل از بدرود یه سر هم برو وب نرگس =)

    اره... قافیه... وزن...

     

    رفتم :")

    پاسخ:
    ولی با این وجود نمیشه بهش گفت شعر نو :)
    برم ببینم چه گفتی =)
  • مژگان احمدی موقری
  • دنبال میشی  

    دنبال نکنی  مثل 

    احکام ثانویه  هست

    مثل جواب سلام ک  واجبه

    پاسخ:
    دنبال کردن که اصلاً مثل جواب سلام واجب نیست اتفاقاً برعکس مثل وقتیِ که اگه کار خوبی باشه از نظرت، انجام میدی :) ولی شما با وبلاگی که منو دنبال کردی، دنبال شدی.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی