رنگ حیات

" تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم "

رنگ حیات

" تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم "

رنگ حیات

نقطه (نمیتونم دخترم رو حذف کنم اما دیگه اینجا فعالیتی نخواهم داشت) هر کجا هستید، شاد باشید♡

مطالب پربحث‌تر

رنگ عشق

سه شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۰۹:۰۱ ب.ظ

کسی هستم که برای خودش ۵ دنیا دارد که عبارت هستند از:

دنیای تنهایی، دنیای فیلم، دنیای کتاب، دنیای موسیقی و دنیای عشق.

همه را می آمیزم با همان آخری و باور دارم هر چقدر هم که سخت گذشته و خواهد گذشت باز هم می توان با وجود اینها(مخصوصاً آخری) زندگی کرد.

حتماً نباید عاشق کسی باشی تا مرا بخوانی و بفهمی، فقط کافیست عشق را در کنارت داشته باشی و هر روز و هر روز روحت را مثل دستمالی حریر بکشی بر روی قابش و هر شب و هر شب پیش از مرگ و به اندازه هزاران بار برایش بمیری و هر بار فقط لبخند بزنی، از آن بی نظیرهایش، از آنها که واقعاً واقعنی لب خند است (:

شاعرانه یا فیلسوفانه نمی گویم، فقط اطمینان دارم هر که باشی، با هر ویژگی و کار و باری، می توانی عشق را در هستی معنا کنی.

شاید برای تو آن یک شخص است،

و یا شاید عشقت یک ارادت قلبی است مثلاً عقیده به برترین بانوی تمام ادوار و جهان،

شاید هم عشق برای تو فقط یک معنا بدهد:خدا

شاید هم همگی اش.

عشق می تواند هر چه باشد اما نباید از یاد برد حقیقی ترین عشق، آن که نور بخش اغیار است، همان آخریست.

و اما سوالی که این روزها پریشانم کرده که البته در نام وبلاگم هم هویداست، اینکه، عشق، واقعاً چه رنگیست؟

در دنیای کتاب ها گاهی به آن نیم نگاهی داشته اند، مثلاً:

آخرین عشق ستاره ای است که به گردنت می آویزی، ستاره ای که تا به آینه نگاه نکنی، آن را نمی بینی، درست مثل چشمانت، ولی وقتی آن را لمس کنی، می بینی که دور انگشتانت هاله ای آبی رنگ حلقه می زند و تمام جانت گرم می شود. "چهل سالگی_ناهید طباطبایی"

و یا:

به زندگی اش که به بوم نقاشی ای پر از رنگ های بژ و خاکستری می مانست این روزها رنگی جاندار اضافه می شد: بنفشِ براق و درخشنده، حتی جیغ. از این رنگ پرهیز می کرد اما غیرممکن بود دستخوش جاذبه اش نشود، خودش این را می دانست. "ملت عشق_الیف شافاک"

و یا مثلاً در این شعر از فریدون مشیری:

زرد و نیلی و بنفش

سبز و آبی و کبود

با بنفشه ها نشسته ام،

سال های سال،

صبح های زود،

...

اگر شما هم در مورد رنگ عشق شنیده اید یا دیده اید یا خوانده اید خوشحال می شوم که در مورد آن بنویسید :)

 

متشکر از نگاهتان :)

دلارام یا همان فاطمه

دوستدار عشق

  • Fatemeh Karimi

رمان

عشق

کتاب

نظرات (۲۰)

از نظر من آبی :)

آبی آسمونی :)

 

پاسخ:
شاید :)
💙
رنگ خیلی قشنگیه :)
  • ماهیُ ماه
  •  

    سلام .

    بنظرم رنگ عشق ، سفیدِ .

    پاک

    خالص

    ساده و بی آلایش

    زیبا

    زلال

    آرامش بخش

    و تداعی کننده ذات الهی (که همه از اوییم)

     

     

    البته این نظر شخصی منه .

     

     

     

    پاسخ:
    سلام
    چه توصیفِ زیبایی🤍 :)

    نظر منم آبی (: 

    آرامش بخش هم هست (: 💙

    پاسخ:
    بله 💙 :)
  • apollo ‌‌ ‌‌ ‌‌
  • نمی‌دانم!

    آبی💙

    پاسخ:
    زیبا و عمیق :)
    شاید :)
  • Sepideh Adliepour
  • بی رنگه((:

    مثل آب!

     

    پاسخ:
    شاید :))

    همه ی رنگ ها رنگ عشقن :) 

    چون عشق بی نهایت و به هیچ چیزی محدود نمیشه 

    حتی به رنگ خاصی

    + کانالتون رو دنبالم میکنم:)

    پاسخ:
    بله درسته، عشق بی نهایته :)
  • ... مـــیــم ...
  • عشق رنگارنگه از تیره ترین رنگ تا روشن ترین رنگ

    لحظه وصالش سفیده

    خاطراتش نارنجیه

    نگرانی هاش آبی روشنه

    خنده هاش فیروزه ای

    و لحظه فراقش سیاهه...

    پاسخ:
    زیبا گفتید :)
  • مریم 👧🏻
  • زیاد فک نکردم به رنگش ولی نظر میم جالب بود برام

    به نظرم عشق میتونه همه ی رنگ ها رو توی خودش داشته باشه؛ مثل رنگین کمان.

    مثلا وقتی شادی قرمز و نارنجی بشه، وقتی غمگینی و از عشقت دور شدی آبی:)))

    پاسخ:
    قشنگ گفتی :))

    مشکی؛ و دیگر هیج.

    پاسخ:
    شاید هم مشکیِ

    چه متن نازی ؟ @-@

    خودتون نوشتید ؟ 

    بنظر من عشق رنگارنگه ، چون هر لحظش یه رنگه ! =]

    بعضی از رنگاشو حتی نمیشه توصیف کرد ...

    پاسخ:
    بله، ممنون :)
    چه نظر لطیف و قشنگی :))

    من واقعا نمیفهمم اینجور متنا رو چجوری مینویسن ! :/

    =]

    پاسخ:
    شما لطف دارین
    ولی کلاً :
    "هر سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند"
  • استیص‍ ‍آل
  • عشقو اگه بخوایم محدود کنیم به محدوده فرکانس نوری که میبینیم، کمتر از رنگین کمون بی انصافیه واسش :))

    پاسخ:
    درسته :)

    یکی آنفالو کرده:/

    خودم صدتایی نیستم گیر دادم به دنبال کننده های تو D:

    پاسخ:
    🤔🧐🙃

    :)
  • امیرحسین خالدی
  • اینم دنیا های من : 

    دنیای بچه های محل

    دنیای پول

    دنیای مدرسه

    دنیای ارتباط با خدا

    دنیای فیلم و بی تی اس

     

    بخاطر کمبود بودجه اون فیلم و بی تی اس رو با هم کردیم توی یک دنیا

    شاید آبی باشه رنگش یا سفید!

    پاسخ:
    شاید:
    💙 یا 🤍
    هر دو آرامش بخشن مثل عشق :)
  • فرناز فرزان
  • سلام

    خیلی متن قشنگ و با احساسی بود :)))))

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از نگاه قشنگ و با احساستون :))

    سلام بر تو فاطمه عزیز

    امیدوارم حالت خوب باشه

    فاطمه عزیز هدف از مزاحمت این بود که خواستم عرض کنم که شما برنده چالش ما شدید . شما نفر اول در قرعه‌کشی ما شدی و از این بابت بهت حسابی تبریک عرض می‌کنم . 


    ۱. می‌تونی انتخاب کنی دامنه ir. داشته باشی که برای این کار گفتم باید اول در سایت نیک ثبت نام کنی و بعد بهم بگی اسم دامنه دلخواهت رو  و بعد تو هم مثل من صاحب دامنه خواهی شد . مثل من که دامنه ام hatefix.ir هست . دامنه تو یک ساله خواهد بود
    ۲. یا هم دوست نداری دامنه داشته باشی کافیه اپلیکیشن فیدیبو رو نصب کنی و به سادگی اون ایمیلی که باهاش حساب فیدیبو تو ساختی بهم بدی تا من کتاب رو برات هدیه کنم . سپس وقتی لینک برات ارسال شد اون رو توی موبایلت باز می‌کنی تا هدیه به حسابت افزوده بشه . بعد می‌تونی کتاب رو باز کنی و مطالعه کنی :) به همین سادگی
    انتخاب با توست

    فقط لطفا تا ۲۴ ساعت لطف کن و به وبلاگم بیا و بگو کدوم رو انتخاب می‌کنی تا هماهنگی ها رو باهات انجام بدم و بعد هدیه تو رو به یادگار بهت اهدا کنم . خیلی ممنونم از اینکه در چالش ما شرکت کردی

    منتظر پاسخت هستم :)

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از اطلاع، همچنین چالش جالبتون :)
    خوشحال شدم که برنده شدم، فکر می کردم توی قرعه کشی اصلاً شانسی ندارم =)
    به زودی به وبلاگتون خواهم آمد
    باز هم سپاسگزارم :))
  • |•° ن.م °•|
  • رنگ عشق برای من به رنگ دریاست یا آسمون یا گل سرخ باید اول درک عشق کنم تا بتونم رنگی رو بهش نسبت بدم:)

    پاسخ:
    درک عشق:
    چقدر سخت و چقدر تلاشِ بی نتیجه :)
    رنگهایی گفتین زیبان و شاید رنگ عشق 💙❤
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی