رنگ حیات

" تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم "

رنگ حیات

" تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم "

رنگ حیات

نقطه (نمیتونم دخترم رو حذف کنم اما دیگه اینجا فعالیتی نخواهم داشت) هر کجا هستید، شاد باشید♡

مطالب پربحث‌تر

دلکَش برای روح من میخواند!

شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۳۳ ق.ظ

یک عنوان گنگ و یک روحِ پر ادعا!
اگر روزی اتفاقی یک اجرا دیدید، یک اجرایِ دلکَش... یک اجرای روح‌نوازی که فقط سیم‌های گیتار جان شما را می‌نوازد، در نتیجه او دلکَشِ شماست در خواندن، و یک خط می‌کشید بین او و دیگر خوانندگان... می‌روید در پی دوباره گوش دادن همان اجرا و دوباره گوش دادنش... شب با فکر به موسیقی چشم می‌بندید و صبح لبخند نقش میزنید بر روزتان بخاطر همان یک صدا... تازه می‌فهمید که عه! من که میگفتم و میگویم زبانِ فارسی بهترین زبانهاست، پس چه شد؟ اگر زبان خواننده را بعنوان زبان آخر روحتان پذیرفتید، و آوای کلامش شما را برد به جاهایی که تابحال نرفته بودید... اگر بعد از این همه مدت تازه به فکرتان رسید زبان خواننده را متوجه نمیشوید! و رفتید سراغ جستجوی متن و ترجمه‌ی آهنگ... اگر خوانید و خوانید و خوانید و لبخند نرفت از صورتتان... اگر اسم خواننده را جستجو کردید در اینستاگرام، تک تک پستهایش را دیدید و خواندید و آنهایی که سخت بود را ترجمه کردید حتی... اگر برای اولین بار اشتراک خریدید برای دانلود آلبومهایش... اگر همان روز دوتا از آهنگهایش را شنیدید و فقط هم همان دوتا تا زمانی که کاملاً ترجمه را بلد شدید، و جایی نوشتیدشان که دوباره و دوباره همخوان با خواننده روحتان را نوازش دهید... اگر با خودتان گفتید من از الان به بعد آرزوی خارج رفتن دارم، پاریس، کنسرت دلکَش، فکرش را بکن، چه می‌شود... اگر دلکش را گذاشتید در جایگاه بنفشِ قلبتان! و سر زدید به سایت خودش و تمام ویدیوهایش را دیدید، اگر با هر یک از آواها و تصاویر حس کردید آنطرف موبایل هستید، اگر گفتید: همینه، بالاخره یک خواننده‌ی خارجی پیدا کردم که جهان را از زاویه‌ی دید خوبش نگاه میکند و خوب میخواند و زیباست و زیباست، اگر تمام اینها را در مدتی کوتاه تجربه کردید بدانید او برای روح شما میخواند. دلکَش برای روح من میخواند. بزودی یکی از آهنگهایش را میگذارم، دومین آهنگی که ازش شنیدم. البته دلکَش هنرمند است و نه فقط خواننده :)))))

پی‌نوشت: درباره‌ی من را بروزرسانی کردم برای کسانی که صبرشان نمی‌ماند تا مطلب بعدی.

پی پی‌نوشت: تولدش هم مبارکِ💜

  • Fatemeh Karimi

دلکَش

نظرات (۴)

عزیزم.خیلی خوب گفتیااا.

من مثلاً یک زمانی میشه که صبح‌ها وقتی از خواب بلند میشم،یک خوزده فکر می‌کنم بعد لبخند میزنم که برم سریع فلان آهنگ رو گوش بدم.

من چندتا دلکش دارم:

سیروان،آرمان گرشاسبی،شجریان از نوع همایون،علیرضا قربانی،صدایِ ساز کلهر،اولافور آرنالدز،گاهی هم آقای صدا،ابی و چاووشی:))

 

پاسخ:
خیلی خوب خوندی :)
چه قشنگ **
منم صدای آرمان گرشاسبی، همایون شجریان، علیرضا قربانی و محسن چاوشی رو خیلی دل‌پسند می‌بینم :))

فاطمه متنت مصداق بارزِ این بیت هست که میگه سخن کز دل برآید لاجرم بردل نشیند بود!

من آهنگ خارجی گوش ندادم ولی نسبت به آهنگ های ایرانی که خیلی دوستشون دارم همچین حسی رو دارم

پاسخ:
ممنونم نرگس جانم :)
منم دوستدار شیرینی بیان فارسی‌ام و بجز چند تا آهنگ پراکنده خارجی از خواننده‌های خاصیشون آهنگ گوش نمی‌دادم ولی دلکَش فرق داشت انگاری (:

آره همین فرق داره هست که جذابه دیگه :)

 

^-^

پاسخ:
دقیقاً :)
  • ... مـــیــم ...
  • چقدررر حس خوب داشت

    روح آدم تازه میشه با شنیدن بعضی آهنگا و بعضی صداها

    و چه تعبیر قشنگی بود: برای روح من میخواند :)))))

    پاسخ:
    حس خوب کلمات زیبای توئه :))
    مرسی که قشنگ خوندی جانم💛
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی