رنگ حیات

" تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم "

رنگ حیات

" تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم "

رنگ حیات

نقطه (نمیتونم دخترم رو حذف کنم اما دیگه اینجا فعالیتی نخواهم داشت) هر کجا هستید، شاد باشید♡

مطالب پربحث‌تر

صاحب این وبلاگ فوت کرده‌‌است

چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۲ ب.ظ

از آنجایی که این روزها همه دارد میمیرد، یک من که چیزی نیست. یعنی تصور کنید وقتی یک گرده روی یک گل با دست کودکی به پایان حیاتش میرسد، آن کودک با تمام انسانها و تمام زمین و تمام هستی از بین بروند، حالا آن گرده چه اهمیتی میتواند داشته باشد؟ حتی کمتر از صفر درصد. همه دارد میمیرد و این همه تمام اهداف کوچک و بزرگ ماست، تمام قوت ما، تمام امیدهای ما... دارم می‌بینم که چقدر نسبت به خودمان، آینده‌یمان، شهرمان، کشورمان، جهانمان و هستیمان نا امیدیم و این پشیمانی دیده‌ی افکار من میشود. ما داریم خودمان گورستان خودمان میشویم چه نیاز است به خاک. گورستان طفل خنده‌هایمان، گورستان طفل آرزوها و هدفهایمان، و اگر شادی و هدف را از انسان بگیریم از او چه باقی می‌ماند؟ اگر صاحب این وبلاگ که فوت کرده است، تنها با خیال زندگی، زندگی کرده باشد، به من مدیون است و هیچ کداممان این چنین دینی را نخواهیم بخشید مخصوصاً حالا که دو طرف معامله خودمان هستیم. تنها حرف من حالا که نیستم، این است: کاش قاتل من نبوده باشم.
از آنجایی که این روزها همه (دور از جان) دارند میمیرند، من هم گفتم بگذار با این چالش به رنگ حیات، یکجور شوک مرگ پیش از مرگ بدهم.
در پایان اگر خاطره‌ای، تصوری، تفکری از من دارید، خوشحال میشوم بخوانم.

 

پی‌نوشت: شروع چالش از اینجا. دعوت میکنم از هر کسی که دوست دارد بنویسد.

  • Fatemeh Karimi

چالش

نظرات (۱۰)

دور از جانت

من یاد قلم زیبات میفتم و رمانی که نصفه مانده است 😢 و دوست داشتم آخرش را بفهمم...

و یاد عکس های نابی که انداختی و مارو توی لذت دیدنشون شریک کردی

انشاءالله 120 سال با سلامتی و عمر باعزت سپری کنی🌺

پاسخ:
آرامش جان💙 همچنین بانو :)

دور از جان فاطمه خانم!🌸

من... ام.. یاد قلب مهربون‌تون، قلم بی‌نظیرتون، فیلم‌ها و کتاب‌هایی که معرفی کردین میفتم..

و از خدا زندگی پر عشقی رو براتون میخوام 🙏🙏

پاسخ:
عزیز دلم💛 منم همینطور، پاینده باشی🍃
  • یاس ارغوانی
  • ان شاءالله 120 سال عمر با عزت داشته باشی و برامون همین متنها و داستانای قشنگ  رو بنویسی فاطمه جان🌹

     

     

    من با عکس روی پروفایلت به یادت میوفتم. و قطعا با این قالب و پست موقتی که توی وبلاگت هست :)

    پاسخ:
    عزیز جانم، برای بار دوم و همیشه خوشحالم اینجا رو میخونی💛
    :))

    ان شاءالله که همیشه سلامت باشی عزیزم،

    ولی واقعا ای کاش قاتل من نبوده باشیم...

    پاسخ:
    پاینده باشی رها جان من :)

    دور از جون

    و ان شاءالله تا ۱۲۰ سالگیت سرزنده باشی و برامون بنویسی :)

    من یاد نوشته های قشنگت میفتم و اون داستان چیستا یثربی :)))

    پاسخ:
    زنده باشی بانو💛 :)

    البته مرگ سرنوشت محتوم همهٔ انسان هاست.

    فقط دعا کنیم وقتی ندای ارجعی را می شنویم، با اطمینان خاطر لبیک بگویبم.

     

    ان شاء الله عمرتان طولانی، نیت تون الهی و زندگیتون پر خیر و برکت باشد.

    پاسخ:
    ان‌شاءالله.

    لحظاتتون پر برکت.
  • نهالِ کوچک🌱
  • واقعا که این روزا جون آدمیزاد مفت شده انگاری!

    امید و آرزوهامونم دارن بار و بندیل میبندن که برن...

     

    دور از جونت فاطمه جان♡

    من یاد نوشته‌های پر از حست و اون چالش سخت و عجیب داستان نویسی میفتم حتما که چقدر خوب از پسش براومدی!♡

    پاسخ:
    نباید برن نهال جان، تمام حرفم توی متن این بود نه از مرگ گله کردم نه از شرایط تنها از خودم و خودمون گله کردم چون نا امیدی آفت زندگیهامون شده و باید از بین بره. ان‌شاءالله با اشتیاق به تمام آرزوهات میرسی :)

    عزیز دلم💛

    مرگ حقه، خیلیم طبیعیه، ما گندش کردیم... مث یه کبریت که روشن میشه و وقتی به آخر رسید تموم میشه. همین باعث میشه خیلی چیزا بی اهمیت بشن و خیلی چیزا مهم...

    مرگ همیشه ناراحت کننده ست، از دست دادن کسی که باهاش خاطره داری، حتی در حد خوندن نوشته هاش اذیت کننده ست. امیدوارم عمر پر برکت و پر لذتی داشته باشی

    پاسخ:
    درسته. ممنونم، توام همچنین. پیروز باشی همیشه :)
  • Mohsen Farajollahi シ
  • همیشه زنده باشین :)

    هر گرده‌ای حتی بعد از اینکه کودکی اون رو از گل جدا کرد میتونه باعث شروع یک زندگی جدید باشه، به شرط اینکه راهش رو بشناسه. تو زندگی واقعی هم همین صادقه بعضی افراد بودند که با مرگشون عقیده جدیدی رو به دنیا آوردن و یا زندگی افرادی رو نجات دادن. پس مرگ بی اهمیت نیست بلکه به عقیده من به همون اندازه تولد اهمیت داره. اتفاقا در کشور ما خیلیا بعد مرگشون زندگی میکنن...

    من ذهنم طوریه که حتی ممکنه یکهویی از ناکجا آباد یک چیزی به ذهنم بیاد. ولی خوب نوشته‌های خوبتون و علی‌الخصوص این اسم دل آرام یک جورایی منحصر به فرد شماست :)

    اتفاقا میخواستم نظرتون رو در این مورد بدونم. ممنون که شرکت کردین!

    پاسخ:
    من نگفتم مرگ بی‌اهمیته البته، منظور متن این بود که یکنفر اهمیتی نداره وقتی امیدها و آرزوهای عده‌ی زیادی و حتی خود اون شخص دارن از بین میرن. مهم‌ترینِ زندگی اینه که امید داشته باشیم :)
    مرسی. لطف دارید.
  • نهالِ کوچک🌱
  • آره  راس میگی ولی سخته!

    مرسیی❤️🤍 تو هم همینطور

    پاسخ:
    ولی انسان با تلاش از پسش برمیاد :)
    💛😘
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی